Znacie zapewne serwis https://www.booking.com/ i ja tez od lat z niego korzystam. Od jakiegoś czasu jednak natrafiam na problemy z logowaniem i korzystaniem z konta.
Uruchomiłem więc zarządzenia developerskie i szukając problemów natrafiłem na 2 błędy:


- zapytania na adres „127.0.0.1”. Kto pracuje w IT ten wie, że to zapytania do aktualnego komputera, a raczej powinny być kierowane do serwera booking.com. Dlaczego tak się dzieje, mam na szybko tylko jeden pomysł: programista testował coś lokalnie i nie zmienił konfiguracji. W większości przypadków to działa, więc nikt się tym nie przejął. Testerzy też nie.
- są jednak dziwniejsze przypadki. Doświadczalnie zauważyłem, że logowanie za pomocą przeglądarki Firefox nie generuje maila z hasłem jednorazowy. Natomiast ta sama czynność na przeglądarkach z silnikiem Chromium działa bez problemu.
Skontaktowałem się nawet z działem wsparcia Booking, gdzie po dłuższym wyjaśnieniu problemu konsultantka musiała porozmawiać z przełożonym. Następnie wróciła do mnie z informacją, aby korzystał z Chrome – tak jakbym tego nie wiedział.
Zaskakuje mnie jednak fakt, że FX aktualnie (https://gs.statcounter.com/browser-market-share#monthly-202501-202501-bar) to 2,54% ruchu w Internecie. Porównując do ruchu na stronie (https://www.statista.com/statistics/1294912/total-visits-to-booking-website/) mowa o około 1,4 mln użytkowników którzy mają podobne problemy. Nie stworzyłem tak popularnego portalu i może moje spojrzenie jest mylne. Ale przy tak dużych liczbach, ja bym poprawił błąd dotyczący Firefoxa.

Najnowsze komentarze